-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
BMW viser GTI-utfordrer
BMW blåser liv i en klassisk betegnelse når de lanserer sin nye 128ti.
Siden 60-tallet har BMW brukt TI-betegnelsen (senere skrevet med små bokstaver) på sportslige modeller som en forkortelse for Turismo Internazionale.
Blant klassikerne er BMW 1800 TI og 2002 TI, og sist betegnelsen var i bruk var vel på 316ti, 318ti og 325ti Compact rundt årtusenskiftet.
Men nå gjør bokstavkombinasjonen comeback i nye BMW 128ti som etableres som en brobygger mellom 120i og toppmodellen M135i xDrive.
Bilen får en firesylindret toliters turbomotor med 265 hestekrefter og maks dreiemoment på 400 Newtonmeter i området 1750-4500 omdreininger. Standard og eneste girkasse er 8-trinns Steptronic Sport.
Null til hundre på 6,1 er tidelet raskere enn nye Golf GTI, og toppfarten er de samme 250 km/t.
BMW M har spesialbygget chassiset som er senket med 10 mm, utstyrt med Torsen diff. En mer direkte styring skal sørge for lekne kjøreegenskaper i den forhjulsdrevne modellen.
Stabiliseringsstag, stivere fjærer og dempere er hentet fra M135i xDrive. Den forhjulsdrevne modellen har en vektfordel på 90 kg sammenlignet med toppmodellen.
Også bremseavdelingen kommer fra M Sport, med røde calipere. Hjulutrustningen er 18-tommere i Y-design med 225/40 R18 dekk rund baut. Om ønskelig får du Michelin Pilot Sport 4 uten pristillegg.
128ti har en rekke eksklusive detaljer, blant annet styling-elementer som kan lakkeres i rødt eller blått samt stategisk plasserte ti-dekaler.
I Tyskland er Shadowline standard, med sort grill, sorte speilhus og lister. Interiøret har røde detaljer som kontrast til de mørke materialene.