-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Automatisk på alle fire
Bilen skal ha firehjulsdrift og automatgir, og prisen skal ligge godt under 400.000 kroner. Da har du ikke mye å velge blant.
Først publisert i Bil 1-2014.
Kombinasjonen 4WD og automat har fått to nye eksponenter i høst; Mitsubishi ASX kan (endelig) leveres med automat, og nykommeren Suzuki SX4 S-Cross er her med automat i form av trinnløst CVT-gir på menyen. Selv om Suzuki har beholdt SX4-betegnelsen som mellomnavn, er det en helt ny bil det handler om. Blant annet er akselavstanden økt med 10 cm.
Hos ASX er det kombinasjonen diesel og automat som gjelder, mens S-Cross leveres med CVT sammen med bensinmotor. Når vi kjører denne testen med fokus på automat/4WD, betyr det med andre ord at den ene testbilen har dieselmotor, den andre bensinmotor.
LES VIDERE:
- Innledning
- Del 1
- Del 2
- Vårt valg
- Testvurdering og poeng Mitsubishi ASX
- Testvurdering og poeng Suzuki SX4 S-Cross