-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Automatisk på alle fire
Bilen skal ha firehjulsdrift og automatgir, og prisen skal ligge godt under 400.000 kroner. Da har du ikke mye å velge blant.
Først publisert i Bil 1-2014.
Kombinasjonen 4WD og automat har fått to nye eksponenter i høst; Mitsubishi ASX kan (endelig) leveres med automat, og nykommeren Suzuki SX4 S-Cross er her med automat i form av trinnløst CVT-gir på menyen. Selv om Suzuki har beholdt SX4-betegnelsen som mellomnavn, er det en helt ny bil det handler om. Blant annet er akselavstanden økt med 10 cm.
Hos ASX er det kombinasjonen diesel og automat som gjelder, mens S-Cross leveres med CVT sammen med bensinmotor. Når vi kjører denne testen med fokus på automat/4WD, betyr det med andre ord at den ene testbilen har dieselmotor, den andre bensinmotor.
LES VIDERE:
- Innledning
- Del 1
- Del 2
- Vårt valg
- Testvurdering og poeng Mitsubishi ASX
- Testvurdering og poeng Suzuki SX4 S-Cross