-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Automatisk på alle fire
Bilen skal ha firehjulsdrift og automatgir, og prisen skal ligge godt under 400.000 kroner. Da har du ikke mye å velge blant.
Først publisert i Bil 1-2014.
Kombinasjonen 4WD og automat har fått to nye eksponenter i høst; Mitsubishi ASX kan (endelig) leveres med automat, og nykommeren Suzuki SX4 S-Cross er her med automat i form av trinnløst CVT-gir på menyen. Selv om Suzuki har beholdt SX4-betegnelsen som mellomnavn, er det en helt ny bil det handler om. Blant annet er akselavstanden økt med 10 cm.
Hos ASX er det kombinasjonen diesel og automat som gjelder, mens S-Cross leveres med CVT sammen med bensinmotor. Når vi kjører denne testen med fokus på automat/4WD, betyr det med andre ord at den ene testbilen har dieselmotor, den andre bensinmotor.
LES VIDERE:
- Innledning
- Del 1
- Del 2
- Vårt valg
- Testvurdering og poeng Mitsubishi ASX
- Testvurdering og poeng Suzuki SX4 S-Cross