-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Kamp i tysk prestisjetopp
Egentlig er Daimler litt tøffe. De oppgir de økonomiske tallene først. Så kommer de andre – bare for å banke den foregående.
Det begynte allerede da Audi offentliggjorde resultatet fra sitt første kvartal, et par dager etter at Daimler hadde fortalt hvor bra det gikk. Og riktignok hadde Daimler økt sin Ebit-margin (før finans og skatter) til 9,3 prosent – det hjalp ikke, Audis endte på 10,6.En fattig trøst for Stuttgart var riktignok at deres steg fra 8,2 i forrige kvartal, mens Audis sank fra 11 i samme periode.Men mens både Porsche og Daimler hadde fått ut mange flere biler, hadde Audi fått ut enda flere – de hadde økt antallet med nesten 20 prosent og hadde to-sifret vekst på alle vesentlige markeder.Så det var altså Audi som ledet på teknisk knock out. Inntil BMW dukket opp to dager etter Audi igjen.Marginen deres fortsatte med samme bratte stigning som i forrige kvartal (den lå på 8 prosent for to kvartaler siden), og skjøt nå opp fra 10,2 til 11,6 prosent – for første gang i manns minne langt over Audis.Samtidig endte omsetningstallet på 383.000 biler, 21 prosent mer enn året før. I kroner eller mark eller yen eller dollar, steg omsetningen enda mer, med 29 prosent, og endte på 16 milliarder euro.Det resultatet som virkelig betyr noe, børsens reaksjon, er Audi forskånet for å registrere. Audi eies så mye av VW at de ikke noteres, og VW-kursen vil bare i liten grad bli påvirket av gode eller dårlige Audi-nyheter.BMW og Daimler handles det derimot mye med, og BMW-tallene ble applaudert med 3 prosent opp. Men etter at man fikk tenkt seg om og slått fast at det ikke er sikkert at dette tempoet opprettholdes ut året, sank kursen med 1,6 prosent igjen. Daimler fikk derimot juling med en gang. På tross av dobling av fortjenesten og gode marginer, raste aksjene med mange prosent. Ikke på grunn av dårlige resultater, men fordi resultatene ikke var så gode som man regnet med at konkurrentenes ville være.En virkelig tøff verden.