-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Daimlerchrysler-ras i første kvartal
Ikke uventet var Chrysler sterkt medvirkende til at det ikke ble rødt for Daimlerchrysler i første kvartal. Men Mercedes-divisjonen endte 1,2 milliarder dollars baklengs.
To positive ting ved DCs rapport for første kvartal: resultatet ble bedre enn analytikerne hadde regnet med. Og konsernet påstår at det ikke skal ta lang tid før man begynner å se svarte tall igjen.
Selv om Chryslers 327 millioner dollars store driftresultat lå 11 prosent under det de klarte i fjor, banket de begge sine USA-rivaler, Ford og GM, grundig. Et økende volum tyder også bra for tiden fremover, selv om omsetningen sank.
De tunge bilene sørget for det største overskuddet i konsernet, 926 millioner i pluss, mer enn finans som endte på 425. Sammen med andre inntekter endte det hele med et forsiktig resultat på 374 millioner dollars, 110 millioner mindre enn i fjor.
Nå er Mercedes raske til å skylde på Smart for å forklare det solide underskuddet (i fjor tjente man over 800 millioner i den samme perioden, så forverringen er på 2 milliarder dollars). 1 milliard skal gå til restrukturering av mikrobil-avdelingen fortelles det – mer enn halvparten er tatt nå.
Men vi har jo også en beklagelig omsetningsnedgang på 11 prosent hos Mercedes-bilene, mens volumet sank med 7 prosent. Modellskifter er forklaringen her, R- og M-Klasse, får vi vite.
I februar var det fremdeles noen som betalte litt under 47 dollars for DC-aksjene. Ved utgangen av april fikk de tilbake 38-39 for de samme aksjene.