-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Audi A3
Når Golf og Focus byr opp premiumkonkurrentene til kamp, er det duket for en av de jevneste testene vi har kjørt på svært mange år.
- Innledning
Testbilen fra Audi skiller seg fra resten av feltet fordi den på tidspunktet da testen ble kjørt, bare var tilgjengelig i tredørsutgave.
Vi syntes likevel det var viktig å ha med A3, da all erfaring tilsier at forskjellene i kjøreegenskaper og komfort trolig ikke vil avvike mye når Sportback er på plass etter jul.
A3 utmerker seg særlig når du glir inn bak rattet. Ergonomien er bortimot helt perfekt, setene er gode og kvalitetsfølelsen er fortsatt best i klassen.
Testbilen var utstyrt med en 1,4-liters bensinmotor med 122 hester, noe som også er med på å understreke den fine kombinasjonen av komfort og sportslighet. Den scorer høyt på både akselerasjon og lav støy, men må til gjengjeld finne seg i å ende opp med testens høyeste forbruk.
Audi A3 er en bil som er svært lett å like, du finner deg godt til rette og, i likhet med søsterbilen Golf, kjører den svært godt, både på motorvei og når veiene blir mer svingete og krevende. Styrefølelsen er god, og testteamet opplever at A3 også «vokser på deg» etter hvert som de kommer tilbake til bilen i løpet av testen.
Betjeningen av multimediasystemet sitter på Audi-vis plassert flatt på midtkonsollen, og er fortsatt meget bra på brukervennlighet. Det er litt delte meninger om de nye mer «oppreiste» knappene som velger mellom de ulike funksjonene. Litt kjipt oppleves det når knappen for navigasjon er på plass, men bare gir beskjed om at navigasjon ikke er installert.
Som eneste tredørsbil scorer naturlig nok A3 lavere på innvendig plass, særlig i baksetene.
LES VIDERE:
- BMW 1-serie
- Lexus CT200h
- Mercedes-Benz A-klasse
- Volvo V40
- Ford Focus
- Volkswagen Golf
- Vårt valg
- Testvurdering og poeng Audi A3
- Testvurdering og poeng BMW 1-serie
- Testvurdering og poeng Lexus CT200h
- Testvurdering og poeng Mercedes-Benz A-klasse
- Testvurdering og poeng Volvo V40
- Testvurdering og poeng Ford Focus
- Testvurdering og poeng Volkswagen Golf