-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Bilbelte og kollisjonspute redder liv
Alle nye biler utstyres i dag med kollisjonsputer, men det må på ingen måte bli en unnskyldning for ikke å bruke bilbete. Kombinasjonen bilbelte og kollisjonspute kan redusere skadeomfanget ved en ulykke betydelig, mens derimot kollisjonspute uten bruk av bilbelte kan gjøre vondt verre.
Som en ambulanselege uttrykte det: - Generelt kan jeg si at det virker som om bilulykker har utviklet seg til noe jeg vil kalle enten/eller-ulykker. Enten fryktelig galt, eller man slipper fra det med mindre skader. Sistnevnte tror jeg skyldes at vi i dag har bedre biler med større kollisjonssikkerhet. Moderne biler har dessuten ofte kollisjonspute. Men det viktigste av alt er at folk bruker bilbelter, det er avgjørende når ulykken inntreffer.
Bilist 2000
