-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Omvendt trike
Det er et eller annet med to hjul foran og ett bak. Helt omvendt av en klassisk trike selvfølgelig, men Scorpions tar sjansen med sin Harley-trike.
Jeg har et problem med de klassiske trikene – det å sitte bak et spedt forhjul, med to feite hjul der bak, og kanskje til og med noe så slapt som en gammel VW bokser motor under rumpa – jeg syns det virker litt femi.
Som å kjøre med lillefingeren viftende ute i den ikke alt for høye fartsvinden.
Se på uttrykket til denne. Det er amerikanske Scorpion som har bygget et kit som kan gjøre en Harley Davidson om til en trike. Selv om oppskriften er omvendt, må du da være enig i at dette ser litt tøffere ut.
Seriøst
Det ser ut som en gladiatorvogn på vei inn i Colosseum med to hester spendt foran. Ikke akkurat pingle dette her, spørru meg.
Scorpion antyder at disse settene også kan passe for bikers med fysiske handicap, men at de er ment for alle seriøse landeveis-riddere.
Og uten antydning til noen form for karosseri ser den enda tøffere ut enn for eksempel Slingshoten fra Polaris, som vi nylig presenterte.
Dette er hel ved, ikke noe forsøk på å flørte med andre uttrykk – ingen ekte Harley-elsker burde ha noe å skamme seg over her.
Flere kommer
Scorpion sier de skal bygge dedikerte kits til de forskjellige modellene. Den første som de har vist nå, er beregnet til en V-Rod, men senere skal også de som har en FL-ramme kunne ta del i moroa, senere kommer det flere versjoner.
Produsenten sier at de fleste med et minimum kjennskap til syklene, og ikke alt for mye avansert verktøy, vil være i stand til å få opp triken i løpet av en ettermiddag. Og at de regner med å begynne å sende unna de første i løpet av første kvartal 2015.
Og at et slikt ombyggingssett vil koste rundt 5.000 dollar.
Hva de ikke sier noe om er hvorvidt dette vil bli et fullstendig nytt kjøretøy, med alt det byråkratiet det medfører.
(Jeg frykter det verste.)