-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
C2 fra 145.000 til 1,6 liter
En ukes tid før de første norske journalistene får kjøre de første Citroën C2 modellene kommer de norske prisene, og oversikt over det norske modellprogrammet.
C2 har vi tidligere beskrevet her. Dels ble den vist – lettere kamuflert – på bilutstillingen i Geneve i mars. Og dels ble den fremført, statisk, da vi i Spania møtte Pluriel for første gang i sommer.
Nå står altså prøvekjøringen for tur, og det er vel ingen som tror at denne C3-baserte A-segment bilen skal gjøre noen dårlig figur akkurat. Tvert imot, dette burde bli den bilen som introduserer Den Nye Tid i segment A, og sørger for at den ender på flere enn de miserable 1000 bilene (og færre) pr. år.
Riktignok vil ikke Citroën foreløpig si noe om salgsmålet, men de forteller at programmet starter på en 1,1 liter til rett under 145.000 kroner. Så er det en 1,4 liter med vanlig gearkasse eller med Sensodriven – til 168,900 eller 173.900 kroner. Toppmodellen blir 1,6 literen med 16 ventiler og Sensodrive. der får du igjen 100 kroner på 200.000.
Men det blir flere, blant annet er en dieselmotor på gang. Masse standard utstyr, og en meget lang liste med ekstrautstyr – ryggesensor, cruise-kontroll, skikkelig klima-anlegg og en servostyring med variabel utveksling bl.a.. Inntil 16 tommers hjul høres også morsomt ut.
ABS er standard på alle modeller. Inntil 6 kollisjonsputer og andre detaljer burde sikre god score på sikkerhetstester.
Bilen har 13 cm kortere akselavstand enn C3 og ender dermed på 231 cm. Målene er ellers 366 x 166x 146 cm. Resten av detaljene får vente til etter neste ukes prøvekjøring. Og din egen prøvekjøring får vente til etter den norske lanseringen i begynnelsen av oktober.
1) Modeller tilgjengelig ved Norgesintroduksjonen i oktober
2) Spesialbestilling