-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Bare spør om Toyota Corolla
Auris ble ikke til gull slik Toyota hadde håpet. Etter to bilgenerasjoner går navnet inn i historien, og om kort tid er Corolla tilbake på norske veier. BilNorge.no kjører bilen på onsdag, så alt du måtte lure på er det bare å spørre om.

Etter 40 år slet Toyota med imaget til Corolla i Europa. Nybilkjøpernes alder var gjennomgående langt høyere enn gjennomsnittet hos dem som kjøpte konkurrentene, så noe måtte gjøres.
Resultatet ble navneendring til Auris, utledet fra aurum, gull på latin. Men så skulle det vise seg at nytt navn i 2006 ikke nødvendigvis var nok til å endre image.
Etter to generasjoner med Auris skrotes navnet og Corolla, verdens mest solgte bilmodell og historie tilbake til 1966, gjenoppstår som femdørs kombi, stasjonsvogn og sedan også i Europa. For Norge gjelder stasjonsvogn og kombikupe.
Corolla løftes nå over på Toyotas nye og fleksible TNGA-plattform, men drivlinjen forblir i prinsippet den samme som i Auris med forhjulsdrift og tverrstilt, bensinhybrid motor. Ny Corolla blir større, rommeligere og mer påkostet enn siste Auris.
Hybridteknologien, som ikke er ladbar, oppgraderes og effektiviseres til lavere forbruk. Standardmotoren på 1,8 liter yter 122 hk, mens Toyota i det mer sportslige alternativet henter ut 180 hk fra en to liters rekkefirer.
En 1,2 liters bensinturbo med 116 hk effekt er neppe særlig aktuell i Norge.
Foruten navneskiftet vil det viktigste med ny Corolla, nå i 12. generasjon for dem som liker å holde rede på tallene, være nytt interiør og flere førerstøttesystemer enn i Auris.
Selv om Toyota med Prius var blant de aller første til å lansere ladbare hybrider, holdes Corolla-navnet foreløpig unna de stikkontaktladbare bilmodellene. Dieselmotor i vanlige personbiler er ikke lenger noe tema hos Toyota.
Sett med norske øyne har Corolla gått fra å være en salgsvinner gjennom mange år til – under navnet Auris – å havne i elbilskyggen som 13. mest kjøpte bilmodell i 2017 og videre ned til 16. plass i fjor.
Siden Corolla historisk sett er en av landets mest kjøpte bilmodeller antar jeg det fortsatt er mye usagt om modellen. Så send meg spørsmål, så forsøker jeg å finne relevante svar.