-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Neste Corolla?
For et par uker siden fortalte vi at Auris skal erstatte Corolla, men at det velkjente Toyota-navnet skal leve videre på en ny modell. I Japan har Toyota i dag lekket detaljer om et par nye modeller for hjemmebruk.
At 5-dørsutgaven skal hete Auris er tydeligvis opplest og vedtatt selv om det for mange kan virke rart at Toyota går bort fra et 40 år gammelt navn på biler som er solgt i over 30 millioner eksemplarer i 140 land.
Corolla Axio heter den nye sedanen som nå debuterer i Japan, og som vi antydet fra Paris har den nye Corolla trekk hentet fra Lexus. Se nærmere på fronten, så er du nok enig i den påstanden.
I følge Toyotas regnemåte er dette tiende generasjon Corolla, men hvorvidt dette er bilen som om et års tid kommer til Norge, får vi ikke bekreftet. Det vi derimot får bekreftet er at Corolla Fielder, stasjonsvognen som debuterer samtidig med sedanen, definitivt IKKE skal markedsføres på våre breddegrader.
Motorene i de japanske bilene er på henholdsvis 1,5 og 1,8 liter. De yter 110 og 136 hk og har maks dreiemoment på 140 Nm og 175 Nm – for begges vedkommende ved 4.400 omdreininger.
Standard gearkasse i Japan er en Super CVT-i – en forkortelse for Super Continuously Variable Transmission Intelligent, altså en selvtenkende trinnløs transmisjon. Den er sikkert en medvirkende årsak til at bilene klare seg med litt over halvliteren på mila.