-
Produksjonsleder
Møller Bil Skadesenter Alnabru
-
Bilmekaniker
Stårheim Bilverksted AS
-
Tekniker
Per Aaland A/S
-
Prosjektleder
RSA Bil Drammen
-
Avdelingsleder
Etac Bil AS:
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS

KNA oppfordrer regjeringen:
– Fjern veibruksavgiften nå
Drivstoffprisene økte mer enn prisene på både strøm og matvarer i fjor, og fortsetter å holde seg på et høyt nivå. Nå krever Kongelig Norsk Automobilklub (KNA) kutt i drivstoffavgiftene i revidert nasjonalbudsjett.
De historisk høye drivstoffprisene i fjor gir dramatiske utslag på konsumprisindeksen for i fjor. Mens matprisene økte med 11,5 prosent og strømpriser inkludert nettleie og strømstøtte økte med 19 prosent, steg drivstoffprisene med betydelig mer.
Det viser Statistisk sentralbyrås tall for 2022. Bensin- og dieselprisene steg nemlig med henholdsvis 29,4 og 39,5 prosent i fjor. Dette får KNA til å reagere.
– Disse tallene understreker hvor dramatisk de høye drivstoffprisene er, og hvilke konsekvenser dette får for folk som er avhengige av bilen. Dette rammer særlig folk med dårlig råd og de i distriktene uten reelle alternativer, sier samfunnskontakt i KNA, Tor Valdvik.
Krever avgiftskutt
KNA har nå fått nok av det de mener er handlingslammelse fra regjeringen, og krever at regjeringen fjerner veibruksavgiften ut 2023 i revidert nasjonalbudsjett. Veibruksavgiften er en særavgift man betaler ved pumpa, og utgjør i 2023 4,70 kr per liter på bensin og 2,92 kr på diesel.
– Å fjerne veibruksavgiften ut året vil virke dempende på inflasjonen og vil være sårt tiltrengt for norske bilister som har blødd penger ved pumpa lenge nå. Revidert nasjonalbudsjett er regjeringens mulighet til å vise at de er regjeringen for vanlige folk – vanlige folk kjører bil, sier Valdvik.
Finansminister Trygve Slagsvold Vedum bekreftet selv til stortinget i fjor at en midlertidig fjerning av veibruksavgiften vil ha marginal påvirkning på inflasjonen, og faktisk senke den på kort sikt.
