-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Reg-avgiften må fjernes innen 10 år
Innen ti år må nye biler i Norge koste det samme som i EU-landene. Det må komme på plass et regelverk for avgifter på biler EU vil godkjenne. Den særegne norske importavgiften (nå endret navn til registreringsavgift) må fjernes. EU krever at det ikke skal være høye tollsatser på nye biler i EU-land. Og det inkluderer at landene som har undertegnet EØS-avtalen må følge de samme reglene.

Direktør Finn Tandberg i Bilimportørenes Landsforening (B.I.L.) mener det nå ikke er noen vei utenom for norske myndigheter. EU vet meget godt hva de vil – og Norge har ingen som helst mulighet til å hindre at bilprisene vil ligge på samme nivå i Norge som i andre EU-land. I dag har både Danmark og Finland høy avgift på nye biler. De må også fjerne avgiften og komme ned på EU-nivå.
- Det blir meget spennende å se hvilken kurs norske politikere og byråkrater velger for fjerningen av registreringsavgiften, sier Tandberg. Det vil bli en sak som helt sikkert kommer på dagsorden for det nye Stortinget som velges i 2005. Vi forsøker derfor å få partiene på banen før valget slik at vi blir kjent med om de har noen form for bilpolitikk, sier Tandberg.
Det er ytterst få i det politiske miljøet som erkjenner at registreringsavgiften på biler må bort innen ti år. Mange lever i den tro at man må finne en særordning for Norge – da staten er avhegnig av inntektene. Men det ser det ikke ut til at EU-organene er villig til å bøye seg for.
En person som kjenner EU-systemet meget godt sier at det nytter ikke å endre navnet på en avgift fra importavgift / engangsavgift til registreringsavgift og dermed tro at EU vil endre mening om at avgiftene må bort. EU ønsker fri handel av flest mulig varer og tjenester – inkludert nye og brukte biler.
Bil er et meget viktig produkt for en rekke EU-land. Produksjon av nye biler er en av de aller største arbeidsplassene og derfor er det mange innen EU som ønsker størst mulig salg av nye biler. Det fører igjen til mange arbeidsplasser.