-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Chat deg frem til en god handel
Mange kvier seg for å møte en innpåsliten selger i bruktbilforretningen, ansikt til ansikt eller på telefon. Nå kan du ta en innledende, anonym chat før du selv eventuelt velger å gå videre.

Det er Bilia-forhandlerne på Østlandet som nå tar i bruk Edialog, en kommunikasjonsform mange MSN-chattere vil føle seg hjemme i. Fra tidligere er Edialog i bruk hos de tre største BMW-forhandlerene i Norge, og nå følger altså de største Volvo, Renault og Land Rover forhandlerne etter.
For å teste systemet i praksis, søkte jeg meg frem til drømmeobjektet her på BilNorge, en Volvo V50 T5. Jeg startet med å klikke på dialog-boksen i prosjektet, og foretrakk å være anonym inntil jeg visste hva slags selger jeg hadde å gjøre med.
Samtalen forløp som følger:
Tom Cato: Hei. Jeg heter Tom Cato, hva kan jeg hjelpe deg med?
Jeg: Denne bilen ser interessant ut. Er den strøken?
Tom Cato: Ja, den er 100% strøken. Bilen er benyttet av salgsdisponent.
Jeg: Og utstyrt med 4WD?
Tom Cato: Nei, den har trekk på forhjulene. Er du på utkikk etter AWD?
Jeg: Ja, bor så vanskelig til at jeg ønsker meg det. V50 er passe størrelse og en bil jeg liker godt, men bør nok ha AWD i min neste bil
Tom Cato: ok, da er nok ikke dette riktig bil. Selvom den er utstyrt med antispinn og antisladd system. Vi har for øyeblikket ingen V50 AWD.
Jeg: Det er vel også en sjelden bil, V50 med kombinasjon T5 og AWD. Eller?
Tom Cato: AWD på V50, er kun levert på T5 utgaven. Denne er det dessverre ikke så mange av på markedet. Vi har aldri hatt noen i vårt system.
Jeg: Kan du sette meg på liste om du skulle få inn en slik bil? Vet at Volvo Norge har en rød en i alle fall.
Tom Cato: Selvsagt kan vi gjøre det. Jeg trenger navn og tlf.nr, så kan vi kontakte deg når noe er på "trappene".
Jeg: He-he. Bra jobba. Dette var en test, jeg er redaktør for BilNorge.no og tenkte å skrive at dere nå er operative med nytt system (edialog). Da måtte jeg sjekke at dere gjorde jobben, og det gjorde du jo med glans.
Og før jeg kom så langt i samtalen kunne jeg når som helst ha lagt på ved å trykke Exit - og dermed forblitt anonym. Mange synes det er lettere å uttrykke seg skriftlig enn via telefon, og da er Edialog et praktisk verktøy som ikke krever verken forkunnskap eller spesialprogram hos den potensielle kunden som bare vil ha mer informasjon.
Prøv selv dersom du er på jakt etter bruktbil. Her finner du Bilia-forhandlere som har tatt i bruk den nye programvaren: