-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Takserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fra E-Type til Elextra
Genève kommer til å bli stapp full av optimistiske bilbyggere i år. Mange vi aldri har sett før, og nesten like mange vi nok aldri kommer til å se igjen. Her er et nytt forsøk.
Med røtter i Coventry, med streker fra Sveits og med produksjonsanlegg i Tyskland skal Elextra presenteres for et måpende, begeistret publikum i Genève neste uke.
Foreløpig har vi bare fått noen teaserbilder av denne firedørs sports-sedanen, som åpenbart har sett litt på Tesla – i hvert fall da de skrev oppskriften.
Ikke minst når vi ser ett av de få tallene de foreløpig oppgir: «under 2,3». Selvfølgelig akstiden til 100 som en Tesla S P 100D nylig fastsatte til 2,28 sekunder.
Jeg håper det er andre verdier de går for også.
Dere som ligger tett på BilNorge.no vil ha møtt «de» tidligere.
Det er først en svensk designer som sitter i Sveits. Robert Palm heter han og selskapet hans heter Classic Factory.
Sist vi møtte ham hadde han gjort noen visualiseringer av hvordan han så for seg en moderne Jaguar E-Type.
Men det er en mann til med i bildet, en dansk forretningsmann ved navn Paul Sohl som også opererer ut fra Classic Factory.
De har åpenbart funnet et anlegg i nærheten av Stuttgart som skal være i stand til å bygge 100 eksemplarer av dette.
Hva «dette» er aner vi foreløpig heller ikke, og heller ikke hvor lang tid de regner med å bruke på å bygge «dette».
Vi vet egentlig absolutt ikke noe, men en liten trøst for de av oss som virkelig ønsker å se morsomme ting på hjul, er at disse folkene har fått ting opp å gå før.
For etter et de visualiserte sin moderne E-Type startet de noe som het Lyonheart Cars i Coventry som bygde denne E-Typen. Om de har levert en eneste bil aner jeg ikke, men hjemmesiden deres eksisterer i hvert fall den dag i dag.
Det kan godt være at den bilen vi får se i Genève blir aldeles praktfull, men jeg syns ikke Palm har vært flink til å velge ut de elementene han teaser oss med.
Ekstreme Coca Cola kurver langs sidene, et ganske flatt tak, og en hekk som ser ut som en misforstått utgave av Kamms klassiske oppskrift – kanskje blir det veldig bra, men akkurat nå er jeg litt betenkt.
Men både dere og jeg vil kunne ta et skikkelig standpunkt – og kanskje få vite litt mer om opplegget også – neste uke.