-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Facelift for Range Rover
Nå får Range Rover et ansiktsløft, samtidig som teknikken oppgraderes og hybrid kommer på programmet.
Ikke uventet foretas tilsvarende grep som de vi nevnte i anledning Range Rover Sport for en måneds tid siden. Det innebærer blant annet at en ladbar hybrid kommer på markedet.
En 300-hesters bensinmotor kombinert med en 116-hesters elmotor gir en samlet effekt på 404 hestekrefter og et dreiemoment på 640 Newtonmeter. Så om du har dårlig kan du ta deg til hundre i løpet av 6,4 sekunder og videre til en toppfart på 220 km/t.
Enn så lenge følges den altfor snille NEDC-standarden, og den gir Range Rover PHEV et snittforbruk på 0,28 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 64 gram per kilometer. Og så heter det at du kan kjøre 51 kilometer på ren eldrift.
Vi dropper flere detaljer, men spol gjerne tilbake til vår omtale av Sport-utgaven dersom du vil vite mer.
Nytt interiør
Felles for alle nye Range Rovere er et oppgradert interiør. Forsetene har nå 24-veis justering i tillegg til oppvarmede armhvilere. De er utstyrt med 25 ulike massasjeprogrammer samt både oppvarming og kjøling.
For passasjer som vil jobbe, surfe eller bare være online under bilturen, er nye Range Rover utstyrt med 17 tilkoblingspunkter (vanlig strømuttak, USB, HDMI og 12V strømuttak er tilgjengelig samt 4G Wi-Fi hotspots for opptil åtte enheter).
Men det mest oppsiktsvekkende er ifølge Land Rover lanseringen av Touch Pro Duo-systemet som først ble lansert på Range Rover Velar tidligere i år.
Systemet med kodenavnet Blade kombinerer to 10” berøringsskjermer på dashbordet. Informasjonen kan skiftes mellom skjermene slik at man kan skreddersy layouten individuelt.
Hitech
Den nye Range Rover er også utstyrt med en bevegelsesstyrt solskjerm, et spesielt luftrensesystem, Pixel laser LED hovedlys og Activity Key.
Den oppgraderte Range Rover og nye Range Rover Hybrid lanseres i løpet av våren 2018. Prisene er ennå ikke offentliggjort, men salgssjef Jacob Aanonsen antyder at han har store forventninger til de ladbare hybridene:
– Vi får en forventet pris fra kr 1.365.900 for Range Rover 2.0 Si4 PHEV 404hk Vogue. At vi lykkes med å få så gode priser, betyr også at vi forventer at hybridversjonen, inkludert Range Rover Sport Hybrid, skal utgjøre opptil 80 prosent av salget, sier han.
– Hybridversjonen er kort sagt det produktet vi har ventet på, noe som vil øke salget vesentlig og bidra til å nå vårt mål om å tredoble volumet vårt innen 2020, konkluderer Jacob Aanonsen.
Hittil i år er det ifølge OFV registrert 332 nye Land Rovere, så en tredobling antyder at de skal opp i 1000 biler om et par år. Søsterfirma Jaguar har tilsvarende ambisjoner.