-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Foran Golf i køen
Her er en ny generasjon av spanjolenes Golf på vei. Trolig ligger den foran sin tyske fetter i utviklingen.
Vi har jo vent oss til at Seat er tidlig ute med nye modeller, og ofte slår opphavet på lansering. De viste for eksempel sin nye Ibiza før Volkswagen viste sin Polo. Den kompakte SUV-en Arona ble avduket lenge før Volkswagens T-Cross.
Slik var det også i 2012 da dagens Seat Leon så dagens lys – den var modell nummer to bygget på den fleksible MQB-plattformen, det var kun Audi A3 som lå foran Leon i køen.
I dag bygges som kjent de fleste av konsernets modeller på denne plattformen, så lenge de har tverrstilte motorer og forhjulsdrift som standard.
Men selv om Leon nå blir ny fra innerst til ytterst, skal den fortsatt baseres på den samme plattformen, om enn i en noe modifisert versjon.
En av fordelene med MQB-plattformen er fleksibiliteten med hensyn til variabel akselavstand. Og denne fordelen benytter Seat seg av ved å strekke Leon med rundt fem centimeter, både i total lengde og når det gjelde akselavstand.
Det høres kanskje beskjedent ut, men 5 cm gir betydelig mer rom og fleksibilitet når det gjelder interiøret.
Mye tyder på at Seat vil fjerne tredørs kombi fra modellutvalget – slike var populære for noen år siden grunnet attraktiv pris, men i dag foretrekker langt de fleste å ha fem dører.
Leon stasjonsvogn er populær, så den vil fortsette.
Så kan det i tillegg bli aktuelt å lansere en crossover i segmentet under Ateca – kanskje en løsning a la den Ford har valgt med sin Focus Active.
Designmessig kan vi regne med at neste generasjon Leon får mye til felles med dagens modell – man går forsiktig frem når volumselgere som denne skal gjennom et generasjonsskifte.
Men alt av drivlinjer, elektroniske hjelpemidler og infotainment blir av det mest moderne slag. Og kanskje blir Leon Seats første ladbare hybrid? Den vil i så fall komme et års tid etter lanseringen.
Når nye Leon kommer på markedet i 2019, vil den igjen være foran en ny generasjon Golf i køen.