-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Mopedbil med stil
På Geneve-utstillingen i fjor sto det en underlig prototype. Ligier Dragon Fly het den, og om minimalisme ikke hadde vært oppfunnet før, ville den være blitt det da. Nå er bilen i produksjon, be up heter den.


Ligier be-up
Ligier be-up
Den friheten er det slutt på nå, derfor sank populariteten, noe disse mopedbilprodusentene kompenserte ved å bygge mer seriøse konstruksjoner. Denne her er for eksempel utstyrt med en 505 ccm motor med 21 hester som gir bilen en toppfart på 100 km/t. Automatgear med rem, og bare 271 cm lang utSmarter den Smart når det gjelder bykompakt. Og denne fasongen gjør at Crossblade, den nakne Smarten som ble vist i Geneve nå, nesten virket påkledd.
Dette hippe skallet er designet av Robert Opron, en gammel rev med fortid både hos Citroën og Renault, og hos Bertone forresten. Hans utkast fra i fjor er deretter bearbeidet av Giugiaro Design, søsterselskap til Italdesign, og står nå frem som det cooleste av alt det street-smarte du kan tenke deg.
Nå er bilen på vei inn i en seriøs produksjon, med dører som bare består av en alu-profil, og noen få demonterbare karosseriplater i ABS-plast. Det vi forhåpentlig kan glede oss til er noen av dem på norske veier. Ligiers mopedbiler importeres allerede av et Drammensfirma, og de lover at denne modellen skal vi få møte til høsten.
Hjemme i Frankrike koster den noe over 60.000 kroner.