-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Grønt lys for Mekonomen
Mekonomen AB har fått Konkurransetilsynets velsignelse for overtagelse av Meca - men på visse vilkår.

Konkurransetilsynet varslet tidligere i år at de ville gripe inn mot Mekonomens oppkjøp av Meca.
Som følge av varselet sendte Mekonomen et brev til Konkurransetilsynet, hvor de kom med flere forslag til tiltak som er ment å avhjelpe de konkurransemessige problemene.
Dette er punktene som gjør at tilsynet kan godkjenne oppkjøpet:
- Begrensninger i bruk av mekanismer som premierer verksteders kjøp av bestemte kvanta reservedeler fra Mekonomen.
- Reduserte oppsigelsesfrister for verksteder og reservedelsbutikker som ønsker å bytte kjedetilknytning.
- Begrensninger i bruk av krav om innkjøpsmål eller minstekvanta for reservedeler.
Konkurransetilsynets endelige vurdering er at de avhjelpende tiltakene forventes å gjøre det vanskeligere for Mekonomen å gjennomføre en lønnsom økning av prisene på reservedeler.
Konkurransetilsynet skriver:
De gjør det enklere for verksteder tilknyttet Mekonomens kjedestruktur å bruke andre leverandører av reservedeler dersom prisene økes.
I tillegg gjør de det enklere for konkurrerende reservedelsleverandører å utvide sin virksomhet, ved for eksempel å etablere nye reservedelsbutikker. Dette fordi verkstedene i mindre grad enn før er bundet opp mot Mekonomens kjedestruktur.