-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Bilteknisk konsulent
Gjensidige forsikring ASA
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Avdelingsleder
Fremtind Forsikring AS:
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Bilkontrollør
NAF Senter Oslo
-
Produksjonsledere
Møller Bil Bryn
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
-
Personbilmekaniker
Bertel O. Steen Lørenskog, avd. Hvam
-
Bilpleier
Toyota Hønefoss AS
-
Biloppretter Autolakk AS
MPS Bilskade AS
-
Teknisk Support - Kursinstruktør
Robert Bosch AS
Grønt lys for Mekonomen
Mekonomen AB har fått Konkurransetilsynets velsignelse for overtagelse av Meca - men på visse vilkår.

Konkurransetilsynet varslet tidligere i år at de ville gripe inn mot Mekonomens oppkjøp av Meca.
Som følge av varselet sendte Mekonomen et brev til Konkurransetilsynet, hvor de kom med flere forslag til tiltak som er ment å avhjelpe de konkurransemessige problemene.
Dette er punktene som gjør at tilsynet kan godkjenne oppkjøpet:
- Begrensninger i bruk av mekanismer som premierer verksteders kjøp av bestemte kvanta reservedeler fra Mekonomen.
- Reduserte oppsigelsesfrister for verksteder og reservedelsbutikker som ønsker å bytte kjedetilknytning.
- Begrensninger i bruk av krav om innkjøpsmål eller minstekvanta for reservedeler.
Konkurransetilsynets endelige vurdering er at de avhjelpende tiltakene forventes å gjøre det vanskeligere for Mekonomen å gjennomføre en lønnsom økning av prisene på reservedeler.
Konkurransetilsynet skriver:
De gjør det enklere for verksteder tilknyttet Mekonomens kjedestruktur å bruke andre leverandører av reservedeler dersom prisene økes.
I tillegg gjør de det enklere for konkurrerende reservedelsleverandører å utvide sin virksomhet, ved for eksempel å etablere nye reservedelsbutikker. Dette fordi verkstedene i mindre grad enn før er bundet opp mot Mekonomens kjedestruktur.