-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Testforbruket

BMW 320d
dieseldrift 0,545 l/mil (CO2: 145 g/km)
Opel Ampera
bensindrift 0,577 l/mil (CO2: 133 g/km)
strøm/bensin (462,4 km) 0,513 l/mil (CO2: 118 g/km)
Toyota Prius Plug-in
bensindrift 0,461 l/mil (CO2: 106 g/km)
strøm/bensin (429,5 km) 0,443 l/mil (CO2: 102 g/km)
Forbruk/utslipp på 190 km sammenhengende kjøring (strøm/drivstoff):
Toyota Prius: 190 km 173,5 km/bensin – 0,461 l/mil – 7,99 l 97,37 g/km
Opel Ampera: 190 km 138,8 km/bensin – 0,577 l/mil – 8,00 l 97,52 g/km
Miljøpunkt: Ved 190 km utkjørt distanse er begge like miljøvennlige. Fra 190 km drar Prius fra.
Omregningsfaktor for CO2:
Diesel: 266,3 x liter/mil
Bensin: 231,6 x liter/mil
LES VIDERE:
- Innledning
- Opel Ampera
- Toyota Prius
- BMW 320d
- Konklusjon
- Testvurdering og poeng Opel Ampera
- Testvurdering og poeng Toyota Prius
- Testvurdering og poeng BMW 320d