-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Intet avgjort i STCC
Som i Formel 1 så årets STCC-sesong også ut til å være avgjort tidlig i sesongen. Fredrik Ekblom i Audi hadde opparbeidet seg en solid ledelse på hele 30 poeng til Tommy Rustad etter 6 løp.

Og Tommy er optimistisk foran resten av sesongen. –Mo i Rana er en bane som passer svært godt for vår Nissan Primera, så målet er å være a jour med Ekblom etter førstkommende helg, sier han til Bilnorge. –De to siste løpene går i Karlskoga og på Mantorp, og det er baner som kanskje passer bedre for Audi, i alle fall Karlskoga. Det blir nok jevnt ut sesongen og målet er definitivt å vinne årets serie.
Selv om Tommy er noe skeptisk til hva han kan oppnå på Karlskoga kvalifiserte han seg til pole position der under begge løpene i årets sesongstart. I det første løpet fikk han skylden for en kollisjon på startlangsiden og ble som straff plassert bakerst da omstarten gikk. I det andre løpet kom han imidlertid bedre ut og kjørte i mål til en sikker andreplass.
På banen hvor årets sesong avsluttes, Mantorp, har det også gått et dobbeltløp tidligere i år. Den runden ga Tommy en seier og en fjerdeplass. I fjor kom Rustad til årets siste løp med ledelse i mesterskapet, men allerede i starten ble han dyttet stygt av en konkurrent og havnet i betongveggen med helt ødelagt bil. Siden dette løpet i fjor ga doble poeng mistet Tommy to plasser i mesterskapet og endte på 3.plass.
-En fordel for oss i de gjenstående rundene er at vi heldigvis har gjeninnført rullende start, sier Tommy. Stående start ga Audiene med 4-hjulstrekk store fordeler fremfor Rustads forhjulsdrevne Nissan. –I tillegg er det bare det siste løpet, og ikke den siste helgen som teller dobbelt i poengsammendraget, og det synes jeg er mer fair, avslutter han.
Vi krysser fingrene for Tommy Rustad og håper han slipper de uhell som satte ham ut av fjorårsmesterskapet i siste runde og dermed fratok ham noe som lå an til å bli en velfortjent seier. Øvrige norske deltagere i det svenske mesterskapet er Frank Valle og sporadisk Tord Linnerud. I helgens løp i Mo i Rana kjører også Jarle Gåsland som tidligere har kjørt den amerikanske Barber-serien sammen med Thomas Schie.
Bilnorge holder deg informert om resultatene fra Mo i Rana og fra Formel 1-løpet på Hungaroring.
Av Terje Ringen – Bilnorge.no