-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Nå kommer Woodward
Er det noen av dere som synes at det har vært nok Pebble Beach denne helgen? Dere er ikke alene, og at også Chrysler synes det kan kanskje bety at det blir litt moro igjen fremover.

Men den har utviklet seg til å bli sentrum for verdens bilconnaiseurer, og da har den også, som vi har nevnt i et antall installasjoner på denne siden, blitt en scene der mange velger å debutere sine kommende luksusbiler.
Det var ikke akkurat slik grunnleggerne av denne tradisjonsrike week-enden jobbet da de dro i gang arrangementet for bilinteressert venner for femti år siden. Men nå er det blitt Et Stort og Viktig Arrangement, og intet vi kan gjøre med det.
Annet enn å håpe, for Chrysler har sendt oss de signalene vi har lengtet etter. Chrysler har hatt nese for bil-trender – og de andre har kommet halsende etter uten riktig å begripe hvorfor.
Chrysler oppfant konseptbil-bombingen av Detroit-utstillingen. Resultatet er blitt at Detroit nå står sterkere på utstillingskartet enn Geneve, på grunn av at alle kommer med konseptbiler der nå. Bare at Chrysler virker ikke så veldig interessert lenger.
Og Chrysler var helt klare med McLaren i Formel 1, da Peugeot kom med et bedre tilbud. I stedet for å hive seg på et tredjeklasses team så Chrysler seg rundt og fant ut at ved å sponse Pebble Beach og Bagatelle i Paris, og Silverstone i England, kunne de nå akkurat den målgruppen de søkte, og for en 100-del av F1-prisen. Så jumpet de inn, og var med på å bygge opp alle disse frilufts-arrangementene til trendsettende virksomheter.
Men den glupe trendsetterens spesielle kjennetegn er at han vet når nok er nok, og hvor han finner alternativet.
Så hva gjorde Chrysler i år? Sa hallo til Woodward Dream Cruise, var hva de gjorde, og hedret arrangementet ved å lansere et 162-enheters begrenset opplag av en spesiell Prowler, som de døpte Black Tie Edition.
Woodward Avenue er hjertet i Detroit, fra elven til Pontiac strekker den seg. Alle som har vært i byen har kjørt på den. Men det er en week-end hvert år det virkelig tar av. Detroits karneval i Rio. Cruisin er bare en del av budskapet, men bilkjøringen alene gjør dette til et eventyr.
Selvfølgelig har det ikke noe med starten å gjøre dette heller, i seksti-årene var Woodward Avenue full av diners på begge sider – hele veien, og muskel-biler regjerte. Men uansett hvordan byen og spisesteder og biler har forfalt, Dream Cruise weekenden har eksistert uavbrutt, og er større enn noensinne. Kjennere fra hele verden har i ti år reist hit mens glitteratiene spaserte omkring på gressplenene nede i Steinbeck-land.
Og nå har Chrysler gått inn. Den svarte-og-sølv spesialutgaven av Prowler hadde fått æresplass helt nede i krysset mellom Woodward og 13. Mile, og markerte nok at fra nå av er ikke Dream Cruise bare for fansen. Nå er de etablerte for alvor på vei inn.
Men selv om både Ford og GM følger i Chryslers fotspor her også vil de måtte bruke minst 10 år før de klarer å ødelegge dette også. Og da kan vi vel regne med at Chrysler har funnet et alternativ igjen.
La det bare være klart at i stedet for å vise bildet av enda en Prowler, valgte vi denne Pink Roden – selvfølgelig en Plymouth den også.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no