-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
God start for Tommy Rustad på helgens thriller
Tommy Rustad var raskest på fredagens frie trening foran helgens to løp på Mantorp. Hans argeste konkurrent i mesterskapet hadde store problemer og en solid avkjøring.

Mange prominenser
Som vi har nevnt i tidligere atikler er det leid inn en rekke profesjonelle førere til helgens avsluttende STCC-finale. Det startet med at Audi-teamet engasjerte italieneren Roberto Colciano og tyskeren Christian Abt. I tillegg kjører svenske Lennart Pehrsson denne helgen slik at Audi totalt stiller til start med hele fem biler. Hensikten var selvsagt at disse skulle kjempe seg foran Tommy i de to løpene for å frata nordmannen flest mulig poeng og øke mesterskapsledelsen for teamets førstefører Fredrik Ekblom.
Men Audi-teamet fikk svar på tiltale: Tommys Nissan-team har hentet briten David Leslie (nr 2 i fjorårets BTCC) til å ratte en ekstra bil, og denne uken ble det også klart at Volvo stiller med skotten Kelvin Burt, en annen fører med lang erfaring fra det engelske mesterskapet.
-Dette er helt idiotisk, sier Tommys manager Harald Hellum. –Det har kostet oss 300.000 kroner å drifte den ekstra bilen til Leslie. Heldigvis er reglene omgjort slik at dette ikke skjer igjen neste år, avslutter han. I de nye reglene som er foreslått for 2001 er det lagt opp til at førere som kommer inn for enkelte løp i slutten av sesongen ikke kan hente poeng i mesterskapet. Bra!!
Ekblom krasj
Tommys erkerival var uheldig på fredagens trening og mistet et hjul ved inngangen til den raske Pariserkurven. Dermed bar det av banen og inn i autovernet. –Han har bare fått karosseriskader, så jeg regner med at Fredriks bil er klar til lørdagens kvalifisering, sier Tommy til Bilnorge.
På andreplass, tre tideler bak Tommy i fredagens trening, fulgte Mattias Ekström i Volvo foran Tommys kollega Carl Rosenblad og Ford-føreren Jens Edman. Den andre Volvoen med Jan Flash Nilsson var 5.raskest og først på 6.beste tid finner vi mesterskapsleder Fredrik Ekblom i Audi foran den italienske proffen Roberto Colciano.
Skuffende av proffene
De andre innleide førerne var et stykke lenger ned på lista: Christian Abt i Audi 10, David Leslie i Nissan 12, og Kelvin Burt i Volvo 14. Det forteller ganske mye om det høye nivået STCC befinner seg på når Europas beste førere havner så langt nede på lista!!
-Selvsagt er jeg svært godt med dagens trening, og bilen fungerer 100%, sier Tommy til Bilnorge. –Selv om det er i morgen og søndag det virkelig gjelder har det ofte vist seg at fredagens trening er en god indikasjon på tidene på kval. Jeg skal i alle fall gjøre mitt ytterste for å få bilen lengst mulig frem på griden i morgen, avslutter hakadølen.
Resultater og Tommys egne kommentarer fra kvalifiseringen finner du her på Bilnorge lørdag ettermiddag. Da får du også resultatene fra NM-runden i rally som kjøres i Larvik i helgen.
Av Terje Ringen – Bilnorge.no