-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Deilig å være norsk
men ikke i Sverige
Det er ikke lett å bli svensk mester i bilsport, i alle fall ikke hvis du kommer fra Norge. Det har Tommy Rustad fått erfare to år på rad.

Men det svenske KMS-teamet (Audi) har gjort alt som står i deres makt for å ødelegge for den sympatiske hakadølen. I fjor ble han regelrett kjørt av banen i finalen, og med det raste han fra ledelse til 3.plass. Og selv om Tommys Nissan-team innla protest mot KMS ble denne ikke tatt til følge.
I år satte KMS-teamet inn tre ekstra biler med profesjonelle førere i de to siste løpene. Hensikten var at disse skulle plassere seg foran Tommy i de siste løpene og frata nordmannen verdifulle poeng. –Jeg begynner å bli passe lei Tommy Kristoffersson og KMS-teamet hans, sa Tommy til Bilnorge etter årets nest siste runde på Karlskoga. Da hadde italieneren Roberto Colciago plassert seg mellom Tommy og Audis teamleder Fredrik Ekblom i et løp. –De to poengene jeg mistet til Colciago kan være nok til å tape mesterskapet, sa en forbannet Tommy. Det er helt sykt at førere som kommer inn i ett løp kan ta poeng i mesterskapet.
Hvordan det gikk i den dramatiske finalen sist søndag kan du lese om lenger ned på siden. Det du ikke kan lese er hva som skjede etter målgang.
-Jeg bråbremset og låste hjulene etter målgang. Dermed punkterte jeg på det ene hjulet, sier Tommy. Og da Tommys bil ble målt på teknisk kontroll etter å ha vunnet serien, var den for lav, ikke unaturlig med punktert hjul. –Mekanikerne fikk lov til å sette på de hjulene jeg hadde benyttet i første løp tidligere på dagen, og da var alt OK, fortsetter han.
Og KMS-teamet, som ikke ser ut til å sky noen midler, meddelte etter løpet at de ville legge inn protest på dommernes avgjørelse. –Så vidt jeg vet er det ikke innkommet noen anke i dag, sier Tommy. -Men KMS har frist til i morgen kveld med å anke avgjørelsen fra søndag, avslutter Tommy og legger til at han ikke kan gjøre noe mer i sakens anledning enn å vente og håpe på en rettferdig løsning. –Jeg gjorde jobben på søndag, nå får eventuelt juristene overta.
Bilnorge følger selvsagt denne spennende saken og gir deg de siste oppdateringer. Etter det som har skjedd mellom Audi- og Nissan-teamene er det lite trolig at begge satser på en ny sesong i STCC. Til det er nok forholdet dem imellom blitt for bittert.
Av Terje Ringen – Bilnorge.no