-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Ny Civic – ikke bare ny, men også et fremskritt
Det hadde vært synd dersom en ny modell bare hadde vært ny. Den bør ha litt mer å by på. Den nye Civic har det. For eksempel 40% lavere produksjonskostnader.

Produksjonsutstyret er denne gangen designet i samme takt, og med samme program, som bilen. Det betyr et sterkt forenklet fabrikk-opplegg, installasjonen av de nye maskinene har alene kostet tre hundre millioner dollars mindre enn den gamle oppskriften ville kostet.
Alle fabrikkene som bygger den nye Civicen er like godt i stand til å endre produksjonstakten eller modelleutvalget uten store inngrep, og veien fra kunde-ønskene til produksjonsbåndet er kortere enn noensinne. Dette er også et ledd i Hondas overlevelses-strategi: å kunne reagere kjappere enn konkurrentene. Og hele konstruksjonsprosessen er slik at Honda i dag kan si temmelig nøyaktig hvor mye kvaliteten vil øke (10% etter en J.D. Powers målestokk) og hvordan produktiviteten vil skyte i været (20% fra dagens 18,95 timer pr. bil – hvilket vil gjøre dem bedre enn verdensmesteren Toyota).
700.000 av den nye modellen skal produseres hvert år i 12 fabrikker verden over. 140.000 i Japan, 130.000 i Europa og resten i Nord- og Sør-Amerika. Og det skal gjøres så effektivt, sier Honda at over en fireårs-periode vil produksjonen av den nye Civic bety et globalt kost-kutt på minst 912 millioner dollars.
Hvilket betyr at det fremdeles burde være mulig å holde Honda single – dersom det er et sterkt ønske.
Les også artikkelen Ny Civic fra Honda
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no