-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Først på Bilnorge: Den nye Audi A4
Tirsdag kveld ble nye Audi A4 offentliggjort i Berlin. Til Norge kommer den først i 2001. Vi har de første offisielle bildene og informasjon om nyheten fra Ingolstadt.
Mer plass både foran og bak
Baksetepassasjerene får 41mm mer plass til knærne, fra hodet til taket er avstanden økt med 15mm foran og 14mm bak, skulderbredden er økt med 11mm foran og albubredden med 17mm foran og hele 29mm for baksete-passasjerene. Bagasjerommet er på nivå med det du finner hos konkurrentene fra BMW og Mercedes og rommer 445 liter, 5 liter mer enn hos forgjengeren (og BMW 3-serie) og 15 liter mer enn i C-klasse.
Audi A4 har fått større tankkapasitet (70 liter mot tidligere 62). Kombinert med den nye 1,9-liters TDI-motoren gir det en potensiell kjørelengde på 1300 kilometer uten tankstopp. Modellene leveres med 5- eller 6-trinns manuell gearkasse, og variantene med forhjulstrekk kan leveres med en nyutviklet trinnløs automatkasse kalt multitronic. Nytt på A4 er også hjulopphenget som nå er i aluminium.
Frontlyktene er moderne med klart glass og også de oransje blinklysene har i tråd med tiden fått klart glass. Grillen er typisk Audi og hekken har mye til felles med A6.
Mer utstyr
På ustyrsiden har nye A4 mer å by på enn forgjengeren. Automatisk aircondition som sørger for riktig temperatur for både fører og passasjer individuelt og som tar hensyn til sollysets intensitet, er standard på alle nye A4-modeller. For, som Audi sier, riktig klima gir ikke bare bedre komfort, det sørger også for økt sikkerhet. Selvsagt er også A4 utstyrt med airbags, siderutene er beskyttet av store puter som dekker nesten hele vinduet. Airbagene styres av nyutviklete sensorer som sørger for at ballongene kun utløses når det virkelig er behov for dem. ESP er også standard sammen med elektronisk bremseforsterker.
Nye motorer
Motormessig har du flere valgmuligheter, A4 har tre forskjellige bensinmotorer og to dieselmotorer. Av bensinmotorene topper en ny 3-liters V6. Den har 5 ventiler pr sylinder, yter 220 hk ved 6300 o/min og har et dreiemoment på hele 300 Nm ved 3200 o/min. 0-100 km/t gjøres unna på 6,9 sekunder og toppfarten er 245 km/t.
Den andre nye bensinmotoren er en 4-sylindret 2-liter, også den med 5 ventiler pr sylinder. Denne yter 130 hk og har et dreiemoment på 195 Nm ved 3300 o/min. Akselerasjon fra 0-100 km/t klarer den på 9,9 sekunder og motoren gir en toppfart på 212 km/t. Som et tredje alternativ leveres også nye A4 med den velkjente 1,8-liters turbomotoren med 150 hk.
Ønsker du dieselmotor kan du velge mellom den kraftige 2,5 TDI V6 med 180 hester og et dreiemoment på 370 Nm ved turtall mellom 1500 og 2500 o/min. En ny 4-sylindret 1,9-liters TDI-motor lanseres sammen med A4. Den yter 130 hester og har et imponerende dreiemoment på 285 Nm ved bare 1750 o/min. Med denne motoren går 0-100 km/t unna på 9,9 sekunder og toppfarten er på 207 km/t.
Til Norge i 2001
Nye Audi A4 kommer til Norge tidlig på nyåret. Importør Harald A. Møller lover at mer informasjon om priser, utstyrsnivå og endelig leveringsdato skal offentliggjøres i midten av november. Det er foreløpig ikke gitt noen informasjon om ny stasjonsvogn, så den ligger nok tradisjonen tro noe bak sedanen i løypa. Mens du venter på mer informasjon kan du jo hygge deg med de første offisielle bildene av nykomlingen.
Stort bilde forfra
Stort bilde forfra
Stort bilde bakfra
Stort bilde skrått bakfra
Stort bilde skrått forfra
Stort bilde av interiør
Stort transparent av bil
Stor transparent av quattro drivlinje
Stort bilde av ny V6-3,0 liter