-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Populær amerikaner fornyes
Chrysler Stratus har uten sammenligning vært den mest populære amerikaner på det norske personbilmarkedet i år. Men det blir den ikke neste år, for da tar Sebring over.

Verdens mest solgte cab
Med Sebring Cabrio ønsker Chrysler å ta over statusen fra tilsvarende Stratus modell som Verdens mest solgte cabriolet. De har derfor vært forsiktig med for radikale endringer på det anerkjente utseendet, men mye er gjort med hensyn til ytelser og egenskaper.
Selv om Sebring Cabrio bærer samme navn og deler plattform med sedanen, er den ikke en sedan som har fått taket saget av. Den er bygget som en cabriolet fra bunnen og har fått et karosseri som er opp til 44% stivere enn forgjengeren. Sett forfra har Sebring fått den ovale Chrysler-grillen kombinert med nye lykter som gir nytt utseende og 25% bedre lys.
Helårs-cab
Sebring Cabrio skal kunne fungere som en helårs-cab, og den elektrisk drevne kalesjen har oppvarmet bakrute i glass. Bagasjerommet er svært rommelig sammenlignet med andre cabrioleter. Interiøret er luksuriøst og sporty på samme tid, og sikkerhetsbeltene er integrert i stolene for å lette inn- og utstigning av baksetene.
Motormessig får begge Sebring-variantene to alternativer – en 24-ventilers 2,7-liters V6 og en 16-ventilers 4-sylindret 2-liter. V6-utgaven yter 200 hk og har et dreiemoment på 262 Nm ved 4300 o/min. Tilsvarende ytelser for 2-literen er 131 hk og 188 Nm ved 4350 o/min. 4-trinns automatgear med manuell overstyring er standard på V6en, mens 5-trinns manuell kasse leveres sammen med 2-literen.
Velutstyrt
Listen over standardutstyr på Sebring Cabrio er omfattende og inkluderer blant annet airconditioning, elektrisk kalesje, elektrisk styrt førersete, skinninteriør, 16-tommers alufelger, CD-spiller og et 150 watts stereosystem. I Limited-versjonen får du i tillegg tofarget interiør, forkrommede felger og CD-skifter for 4 plater.
Både sedan og cabriolet leveres i to utstyrsnivåer, for sedanens del er LE rimeligst og LX mer påkostet, mens caben leveres som LX og en enda mer luksuriøs Limited Edition. Til Norge kommer sedanen i januar, først i 2,7-liters V6-utgave. Et par måneder senere introduseres cabrioleten sammen med 2-liters utgaven av sedan.
Forhandler om pris
Lena Nestby hos US Møller forteller at importøren er i prisforhandlinger for øyeblikket. Hun regner med at prisene først foreligger medio desember. Men med dagens dollarkurs på godt over 9 kroner og økning i hk-antallet på V6-modellen, må du regne med en betydelig prisoppgang sammenlignet med dagens Stratus-modeller.
Den viktigste modellen i Norge blir i følge Lena sedan med 2-liters motor. La oss håpe startprisen ikke blir vesentlig høyere enn for Stratus. Den begynner på 250.000 kroner.
BILDER:
Bilde: Sebring Sedan forfra
Bilde: Sebring Sedan bakfra
Bilde: Sebring Cabrio fra siden
Bilde: Sebring Cabrio forfra
Bilde: Sebring Cabrio bakfra
Bilde: Interiøret i Sebring Cabrio
Av Terje Ringen – Bilnorge.no