-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Rolls nye hovedkvarter i Goodwood
Den 30. mai fortalte vi at det nye hovedkontoret og fabrikken for Rolls-Royce skal ligge i Goodwood i England. I dag bringer vi noen flere detaljer om den eksklusive BMW-avleggeren.

Når BMW overtar rettighetene til det mest prestisjefylte av britiske bilnavn fra 2003 er det en helt ny bil de skal produsere – den første av en helt ny generasjon med skjønn forening av tysk hi-tech og engelsk luksus. 1000 biler i året, regner de med å sette sammen, så noen masseproduksjon av moderne karakter er det ikke akkurat snakk om. Kunsthåndverkere er vel et begrep som kan brukes om mange av de som skal stå for arbeidet ved produksjonslinjene. Og en del av denne ekspertisen regner BMW med å hente fra den tradisjonsrike båtindustrien i området rundt Goodwood.
Med godset Goodwood som nærmeste nabo og testing på den velkjente Goodwood Motor Circuit formelig oser det engelsk biltradisjon. Kunder fra hele verden vil i følge BMW sette pris på områdets kulturelle attraksjoner, sightseeing og de kan, mens de venter på at bilen lages ferdig, bedrive sportsaktiviteter som golf, seiling, flyving, hesteridning eller få med deg attraksjonene som årlig finner sted på Goodwood under banens Festival of Speed.
Dersom alt går etter planen er det meningen at utbyggingen skal starte på deler av anlegget til våren. Og byggearbeidene vil gi noe sånt som 300 arbeidsplasser mens de pågår. Det er det britiske arkitektfirmaet Nicholas Grimshaw & Partners som vant konkurransen om å få stå for planleggingen. Byggverkene skal gli elegant inn i det engelske landskapet uten høye skyskrapere, og en kunstig innsjø skal resirkulere regnvann fra taket og området rundt bygningene.
Alle som bestiller en av de eksklusive bilene blir invitert til å komme å se på produksjonen, men med 1000 biler i året blir det vel neppe direkte overbefolket i området av den grunn.
Av Terje Ringen – bilnorge.no