-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Men Superbilen er ikke død
De av dere som trodde vi nå nærmet oss den fornuftige tiden, der biler skal være fornuftig transport, kan slutte å drømme. Superbilen står sterkere enn noensinne.

Hva de klassiske italienske superbilmerkene gjør for å svare på det er ikke helt klart. Men jeg har nettopp hatt en kjapp besøks-runde hos alle tre og kan forsikre at de forbereder seg på en ny virkelighet.
Dette bildet viser utsikten mot Maserati-fabrikken, fra broen som fører over jerbanelinjen bak fabrikken til venstre. Selve fabrikken ligger til venstre, husene vi så vidt skimter bak nybygget var den gamle service-avdelingen, der de også drev med restaurering av gamle Maseratier. Og da snakker vi ikke bare gatebiler, men F 250 Grand prix biler og førkrigs 1,5-liters banebiler ble for 10 år siden skrudd på av de samme folkene som hadde bygget dem.
Men hele poenget med dette kjedelige bildet er å vise at det bygges. Hos Masearti bygges det, der bygges det for administrasjon og parkering for de ansatte og i tillegg skal det bli et stort kjøpesenter der. Men det bygges Maserati-innstallasjoner. Det investeres tungt i fabrikken.
Hos Audi-eide Lamborghini bygges det stort, kundesentrum, museum og administrasjon skal få et nybygg, som helt klart tyder på at Audi mener at Lambo skal bestå. Og på sydsiden av Ferrari-fabrikken, ned mot der hvor vindtunnelen ligger, bygges det store nye produksjonslokaler. Betongpålene står i jorden, takene er nesten på plass, heisekranene går nesten døgnet rundt.
Det er ganske kloke folk som står bak en del av disse aktivitetene, så de vet vel også at kundene finnes. En dobling av produksjonen for toppsegmentet, som har ligget på snaue 6.000 biler/år er ganske spenstig. Det skal bli spennende å se om noen får smekken, og i så fall hvem!
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no