-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Petter Solberg mot poengplass i Sverige
Petter Solberg har avansert i sammendraget i Svenska Rallyt og avslutter andre dag på en flott 7.plass. Differansen opp til teten er kort, svært kort, så viktige VM-poeng er innenfor rekkevidde.

Du kan lese om lørdagens to første etapper ved å følge denne linken. Petter Solberg kjører oppskriftsmessig og ligger an til å gjøre sitt beste rally etter overgangen til Subaru. Men fortsatt gjenstår en dag med 5 fartsetapper før nordmannen kan slappe av.
SS-9
På dagens tredje fartsetappe, SS-9 som var lørdagens lengste, var Colin McRae (Ford) igjen raskest foran Richard Burns (Subaru). Deretter fulgte vinnerkandidatene i Svenska Rallyt hakk i hel med Tommi Mäkinen (Mistubishi) foran Thomas Rådström (Mitsubishi) og Harry Rovenperä (Peugeot). Bak disse fulgte Subaru-kameratene Markko Märtin og Petter Solberg. Carlos Sainz fikk motorstopp i en hårnålssving og mistet dermed dyrebar tid samtidig som han ramlet fra ledelse helt ned til 4.plass i sammendraget. Så tett er kampen om de fremste plassene!
Bilen bare stoppet på vei ut av hårnålen og vi brukte fem-seks sekunder på å komme i gang igjen, forklarer Sainz. Jeg kjører så fort jeg kan, jeg tror ikke det er mulig å kjøre fortere. Det er nok en ulempe å være først på veien, sier gårsdagens sammenlagt-leder som i løpet av lørdagen har måttet gi fra seg tre plasser i sammendraget.
SS-10
Joda, du gjettet riktig! Colin McRae var raskest foran Richard Burns også på den 10.etappen i rallyet. 2,5 sekunder skilte de to over den 15,3km lange etappen som gikk unna med en snittfart på drøye 116 km/t for McRae. Bak dem fulgte igjen Rådström, Rovanperä og Mäkinen på løpende bånd. Bare 2,6 sekunder skilte de tre. Petter Solberg noterte 13. beste tid, 15,5 sekunder bak McRae.
Og Colin har ikke tenkt å gi seg på grunn av avkjøringen lørdag. Vi er raskest, vi har det moro, og målet er å bli blant de ti beste, sier han etter å ha avansert en rekke plasser i løpet av rallyets andre dag. Målsetningen er å ta poeng i konstruktør-VM og med det tempoet vi holder nå er det fullt mulig. Dersom vi kan avansere en plass i løpet av kvelden har vi et godt utgangspunkt foran morgendagen, sier en fornøyd McRae som har fått bevist at Ford Focusen er svært konkurransedyktig på snødekte svenske skogsveier.
SS-11
Da solen var i ferd med å gå ned over de svenske skoger ble det glattere og glattere på de trange skogsveiene i Karlstad-området, noe de fleste førerne kommenterte. Colin McRae som har vunnet de syv foregående etappene måtte se seg grundig slått av sine nordiske kolleger under disse forhold og ta til takke med 11. beste tid. Raskest på det glatte underlaget var, ikke uventet, veteranen Tommi Mäkinen foran sin landsmann Harry Rovenperä. Deretter fulgte Thomas Rådström foran Richard Burns.
Petter Solberg viste at han er oppvokst på norske vinterveier og noterte 5.beste tid på etappen. Flaks for Petter var det også at mannen som lå foran ham i sammendraget, svenske Kenneth Eriksson, fikk sin Hyundai låst i 3.gear gjennom hele etappen, noe som medførte at han tapte verdifull tid og tre plasser i det tette sammendraget.
SS-12
Lørdagens siste etappe må karakteriseres som en ren sjarmøretappe, kort som den er på bare 2km. En såkalt super-spesial der førerne starter to og to, side om side foran tusenvis av publikumere. Rovenperä var raskest foran Kenneth Eriksson og med duellantene Sainz og Mäkinen på de neste plassene. Petter Solberg var igjen raskeste Subaru-fører med en 11.plass, to tideler foran sin erfarne kollega Richard Burns.
Sammenlagt etter dag 2
Sjelden har toppstriden i et rally vært så tett som dette etter to dager. Mellom de tre fremste skiller det 12,4 sekunder og hele åtte førere befinner seg innen en avstand av to minutter bak lederen, vår egen Petter Solberg inkludert. Her er alt mulig, sier Petter Solbergs manager Harald Hellum. Jeg tror Mäkinen stikker av med seieren. Petter har fått beskjed om å komme seg til mål, men han har mer å gå på og kommer sikkert til å avansere i løpet av søndagen, avslutter Hellum.
Hvis Petter kommer til mål på den plasseringen han holder etter to dager skaffer han to viktige poeng til Subaru i konstruktør-VM. Men han har bare 5,5 sekunder opp til Auriol og ytterligere 6,6 sekunder til Delecour, så mulighetene for videre avansement er store.
Bilnorge holder deg oppdatert med resultater og kommentarer i det spennende Svenska Rallyt også søndag.
Resultat etter 12 av 17 fartsetapper:
1. Harry Rovenperä (FIN) Peugeot + 2:33:09,9
2. Tommi Mäkinen (FIN) Mitsubishi + 0:07,3
3. Thomas Rådström (SVE) Mitsubishi + 0:12,4
4. Carlos Sainz (SPA) Ford 0:28,5
5. Francois Delecour (FRA) Ford + 1:22,0
6. Didier Auriol (FRA) Peugeot + 1:28,6
7. Petter Solberg (NOR) Subaru + 1:34,1
8. Tony Gardemeister (FIN) Peugeot + 2:00,7
9. Daniel Carlsson (SVE) Toyota + 2:56,5
10. Kenneth Eriksson (SVE) Hyundai + 3:14,2