-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
BMW viser GTI-utfordrer
BMW blåser liv i en klassisk betegnelse når de lanserer sin nye 128ti.
Siden 60-tallet har BMW brukt TI-betegnelsen (senere skrevet med små bokstaver) på sportslige modeller som en forkortelse for Turismo Internazionale.
Blant klassikerne er BMW 1800 TI og 2002 TI, og sist betegnelsen var i bruk var vel på 316ti, 318ti og 325ti Compact rundt årtusenskiftet.
Men nå gjør bokstavkombinasjonen comeback i nye BMW 128ti som etableres som en brobygger mellom 120i og toppmodellen M135i xDrive.
Bilen får en firesylindret toliters turbomotor med 265 hestekrefter og maks dreiemoment på 400 Newtonmeter i området 1750-4500 omdreininger. Standard og eneste girkasse er 8-trinns Steptronic Sport.
Null til hundre på 6,1 er tidelet raskere enn nye Golf GTI, og toppfarten er de samme 250 km/t.
BMW M har spesialbygget chassiset som er senket med 10 mm, utstyrt med Torsen diff. En mer direkte styring skal sørge for lekne kjøreegenskaper i den forhjulsdrevne modellen.
Stabiliseringsstag, stivere fjærer og dempere er hentet fra M135i xDrive. Den forhjulsdrevne modellen har en vektfordel på 90 kg sammenlignet med toppmodellen.
Også bremseavdelingen kommer fra M Sport, med røde calipere. Hjulutrustningen er 18-tommere i Y-design med 225/40 R18 dekk rund baut. Om ønskelig får du Michelin Pilot Sport 4 uten pristillegg.
128ti har en rekke eksklusive detaljer, blant annet styling-elementer som kan lakkeres i rødt eller blått samt stategisk plasserte ti-dekaler.
I Tyskland er Shadowline standard, med sort grill, sorte speilhus og lister. Interiøret har røde detaljer som kontrast til de mørke materialene.