-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ford Focus
Når Golf og Focus byr opp premiumkonkurrentene til kamp, er det duket for en av de jevneste testene vi har kjørt på svært mange år.
- Innledning
Vi ble overrasket over hvor raskt utviklingen i denne klassen går – og Focus, som gjentatte ganger har vunnet tester her hos oss, er et godt eksempel på det. Spesielt innvendig fremstår konkurrentene, særlig Golf, som mer moderne.
Det går på alt fra knapper til instrumenter og layout. Den store mengden knapper står i stor kontrast til biler som A3 og 1-serie. Kanskje var forventingene for store, men Focus leverer ikke den premiumfølelsen som resten av bilene i testen. Fargene og instrumentene blir litt for mye tivoli, og i stedet for en stor skjerm har du to små skjermer, noe som ikke er den beste løsningen.
Det som fortsatt er svært imponerende ved Focus er chassis og tilhørende kjøreegenskaper. I denne testen er dette bilen som kommer nærmest BMW når det kommer til presisjon og styrefølelse. Utvendig ser den fortsatt moderne ut, og er fortsatt en bil som oppleves som tøff å se på.
Plassen i Focus er bra, også i baksetet er det mulig for voksne å sitte godt.
Utstyrsnivået er høyt, også når det kommer til førerstøttesystemer. Eksempler på dette er skiltgjenkjenning, sidekollisjonsvarsling og et bra antikollisjonssystem, selv om det mangler fotgjengerdelen som Volvo har i sitt City Safety-system.
Dieselmotoren er den samme som i V40, men om du velger deg Focus anbefaler vi at du også prøver den svært imponerende tresylindrede bensinmotoren som er et meget bra alternativ. Fortsatt liker vi løsningen der en klaff har erstattet det indre lokket for drivstoffpåfylling, noe som også hindrer feiltanking.
LES VIDERE:
- Audi A3
- BMW 1-serie
- Lexus CT200h
- Mercedes-Benz A-klasse
- Volvo V40
- Volkswagen Golf
- Vårt valg
- Testvurdering og poeng Audi A3
- Testvurdering og poeng BMW 1-serie
- Testvurdering og poeng Lexus CT200h
- Testvurdering og poeng Mercedes-Benz A-klasse
- Testvurdering og poeng Volvo V40
- Testvurdering og poeng Ford Focus
- Testvurdering og poeng Volkswagen Golf