-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
-
Personbilmekaniker
Bertel O. Steen Lørenskog, avd. Hvam
-
Bilpleier
Toyota Hønefoss AS
-
Biloppretter Autolakk AS
MPS Bilskade AS
Vårt valg: Mitsubishi ASX
Forutsetning

Begge bilene har sine sterke – og svake sider. Begge er lettkjørte, men ingen av dem byr på utfordrende kjøreegenskaper. Sagt på en annen måte, bilenes dynamiske oppsett kaller ikke på adrenalinet. En passende beskrivelse av bilene når det gjelder både kjøreopplevelse og helhetsinntrykk, er «helt greit».
Hvis pris alene bestemmer, må du gå for S-Cross. Kjørekomforten lider under CVT-giret som fører til masete kjøring på grunn av girkassens svært merkbare og hørbare veksling i turtallet.
Alt i alt, og basert på både objektive testmålinger og subjektive vurderinger er ASX testens vinner – om enn knepent. Bortsett fra motorytelse er det bare i de to disiplinene «Plass» og «Komfort» at den skaffer seg et lite overtak – mens den taper på pris.
ASX byr alt i alt på en bedre totalpakke.
LES VIDERE:
- Innledning
- Del 1
- Del 2
- Vårt valg
- Testvurdering og poeng Mitsubishi ASX
- Testvurdering og poeng Suzuki SX4 S-Cross