-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Vårt valg: Mitsubishi ASX
Forutsetning
Begge bilene har sine sterke – og svake sider. Begge er lettkjørte, men ingen av dem byr på utfordrende kjøreegenskaper. Sagt på en annen måte, bilenes dynamiske oppsett kaller ikke på adrenalinet. En passende beskrivelse av bilene når det gjelder både kjøreopplevelse og helhetsinntrykk, er «helt greit».
Hvis pris alene bestemmer, må du gå for S-Cross. Kjørekomforten lider under CVT-giret som fører til masete kjøring på grunn av girkassens svært merkbare og hørbare veksling i turtallet.
Alt i alt, og basert på både objektive testmålinger og subjektive vurderinger er ASX testens vinner – om enn knepent. Bortsett fra motorytelse er det bare i de to disiplinene «Plass» og «Komfort» at den skaffer seg et lite overtak – mens den taper på pris.
ASX byr alt i alt på en bedre totalpakke.
LES VIDERE:
- Innledning
- Del 1
- Del 2
- Vårt valg
- Testvurdering og poeng Mitsubishi ASX
- Testvurdering og poeng Suzuki SX4 S-Cross