-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Vårt valg: Mitsubishi ASX
Forutsetning

Begge bilene har sine sterke – og svake sider. Begge er lettkjørte, men ingen av dem byr på utfordrende kjøreegenskaper. Sagt på en annen måte, bilenes dynamiske oppsett kaller ikke på adrenalinet. En passende beskrivelse av bilene når det gjelder både kjøreopplevelse og helhetsinntrykk, er «helt greit».
Hvis pris alene bestemmer, må du gå for S-Cross. Kjørekomforten lider under CVT-giret som fører til masete kjøring på grunn av girkassens svært merkbare og hørbare veksling i turtallet.
Alt i alt, og basert på både objektive testmålinger og subjektive vurderinger er ASX testens vinner – om enn knepent. Bortsett fra motorytelse er det bare i de to disiplinene «Plass» og «Komfort» at den skaffer seg et lite overtak – mens den taper på pris.
ASX byr alt i alt på en bedre totalpakke.
LES VIDERE:
- Innledning
- Del 1
- Del 2
- Vårt valg
- Testvurdering og poeng Mitsubishi ASX
- Testvurdering og poeng Suzuki SX4 S-Cross