-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Hvem eier Rover?
Rover solgt til Kina, skrev aviser tidligere denne uken. Gammelt nytt som kunne vært nytt nytt dersom det hadde vært korrekt.

Historien er ikke helt enkel. I midten av 90-årene gikk BMW inn og overtok Engelske Rover. Etterhånden ble det klart at det eneste som var interessant for tyskerne, var Mini. Land Rover ble overtatt av Ford og MG-Rover ble overtatt av Phoenix for symbolske 10 pund.
Heller ikke Phoenix fikk Rover på fote, og tidligere i år ble det klart at to kinesiske fabrikker overtok restene. Blant annet rettigheter til biler og konstruksjoner og produksjonsutstyr.
Men BMW, som er ganske smarte i det meste av det de gjør, fornyet retten til merkevarenavnet Rover, før kineserne overtok produktene i år. Og det er kanskje forståelig at man ikke ønsket å selge Rover 75 som Shanghai, når produksjonen nå er i ferd med å komme i gang igjen.
Åpenbart har de oppegående lederne i Shanghai Automotive Industrial Corporation (SAIC) funnet ut at Rover-navnet er så kjent, og at det tross alt er så få negative vibber forbundet med det at det ville være verdifullt å eie navnet.
Så tidligere i uke kunne engelske aviser fortelle at navnet nå var solgt til den nye produsenten for 11 millioner pund.
Feil, sa BMW dagen etter. Navnet er ikke solgt. Dessuten kan det ikke selges før Ford har vært inne i bildet. For i avtalen om Land-Rover står det nemlig at Ford har førsteretten dersom Rover-navnet også skulle bli tilgjengelig en gang.
Det er forresten verd å nevne at Ford også har betinget seg at ved et eventuelt salg av Rover-navnet, skal det aldri bli brukt på SUV-modeller. Dersom SAIC kjøper Rover-navnet, vil de altså ikke kunne døpe om SsangYong – som de eier – til Rover.