-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter

«Telefoner» på hjul:
Når Apple svikter slår Xiaomi til
Det var overraskende, ikke minst for de ansatte, at Apple plutselig ditchet bilplanene sine. Det er ikke overraskende at nå er Xiaomi på banen.
Vi har fortalt deg en del om Xiaomis satsing på bil. En økonomisk suksess basert på salg av
premium smart-telefoner direkte til forbrukeren tyder for eksempel på at de har
en viss peiling på markedsføring.
Så er selvfølgelig spørsmålet om de kan overføre oppskriften til bil.
Etter at det ble klart at bilen deres skulle utleveres fra den 28 mars, og at prisen heller ikke skulle bli kjent før, har det vært utrolige spekulasjoner på kinesiske nettsider.
Det gikk åpenbart så langt at sjefen selv, Lei Jun, ba publikum slutte å tulle (trolle!) med latterlig lave prisforslag.
- Ha litt respekt for arbeidet som ligger i den bilen, skrev han. Og inviterte 100 spørsmål fra menneskemengden. Han skulle svare på dem alle, lovte han, og 33 av dem skulle offentliggjøres.
Forsprang på BYD
Noe svar om pris kom det imidlertid ikke, men han kunne i hvert fall kose seg med at børsen reagerte da han fortalte om slipp-datoen. Da steg aksjekursen med 12 %. Det betyr at Xiaomi beholder forspranget de har på BYD i aksjeverdi. Og det må også bety at børsen ikke er redd for at Xiaomi kommer til å kaste seg ut i en drepende priskrig, men at produktet kommer til å tåle et volatilt marked.
Aksjekursen har steget 30 % det siste året, og handles nå for 20 ganger fremtidig inntjening. Det er mer enn det som er vanlig både for mobiltelefon- og elbil-produsenter og må bety at investorer regner med at Xiaomi vil kunne oversette mobiltelefonens merkevarelojalitet til fremtidige elbilsalg.
En ny melding fra Industridepartementet bekrefter at mobiltelefongiganten garderer seg. De har åpenbart søkt om produksjonslisens for en enklere utgave av den SU 7 som skal i handelen om en ukes tid.

Ikke hverdagskost
Den nye versjonen har bare en motor, altså ikke firehjulsdrift, men er tyngre enn den katalogførte, noe som åpenbart betyr et tyngre batteri. Om det betyr et mer primitivt batteri enn i den normale SU7, eller lenger rekkevidde, er foreløpig helt uklart.
Men det betyr sannsynligvis at produsenten kan leke med to forskjellige prisnivåer.
Mobiltelefonoppskriften fortsettes når det gjelder markedsføringen.
På debutdagen skal bilen selges rett til forbruker fra 59 butikker i 29 byer.
Og kryss i taket: En flunkende ny modell fra en flunkende ny elbilprodusent som har investert mer enn 1,4 milliarder dollars i produktet og som har sagt han skal investere ytterligere ti milliarder dollars de neste ti årene.
Det er ikke hver dag.
