-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
BMW 118d: Kjøreglede med miljøprofil
Det var flere av testsjåførene som, etter en titt på kartet for den neste etappen, forsøkte lyve på seg at det var deres tur til å kjøre BMWen.
Denne bilen gir rett og slett svært liten følelse av å kjøre en eco-bil. Rattet er tykt og sportslig og styrefølelsen er helt fantastisk.
Sittestillingen er svært god og kjøreegenskapene står godt i stil.
Start/stopp-funksjonen slår inn raskt når du blir stående og displayet guider deg til å velge det gunstigste gearet.
Om man skal finne frem til negative ting på BMWen er det kanskje litt vindsus rundt vinduene og det faktum at det nok kan være vanskelig å leve opp til de lovede forbrukstallene fordi bilen på alle måter inviterer til å kjøre langt mer sportslig enn det som må regnes som økonomisk.
Bilen er også den klart dyreste av bilene i testen – ikke minst fordi ekstrautstyret beløper seg til over 100.000 kroner.
Testforbruket endte med et snitt på 0,510 liter pr mil – noe som var en gledelig overraskelse.
Les vår vurdering av:
Peugeot 308 Hdi
BMW 118d Efficent Dynamics
Volkwagen Golf Bluemotion
Ford Focus ECOnetics