-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
BMW 118d: Kjøreglede med miljøprofil
Det var flere av testsjåførene som, etter en titt på kartet for den neste etappen, forsøkte lyve på seg at det var deres tur til å kjøre BMWen.
Denne bilen gir rett og slett svært liten følelse av å kjøre en eco-bil. Rattet er tykt og sportslig og styrefølelsen er helt fantastisk.
Sittestillingen er svært god og kjøreegenskapene står godt i stil.
Start/stopp-funksjonen slår inn raskt når du blir stående og displayet guider deg til å velge det gunstigste gearet.
Om man skal finne frem til negative ting på BMWen er det kanskje litt vindsus rundt vinduene og det faktum at det nok kan være vanskelig å leve opp til de lovede forbrukstallene fordi bilen på alle måter inviterer til å kjøre langt mer sportslig enn det som må regnes som økonomisk.
Bilen er også den klart dyreste av bilene i testen – ikke minst fordi ekstrautstyret beløper seg til over 100.000 kroner.
Testforbruket endte med et snitt på 0,510 liter pr mil – noe som var en gledelig overraskelse.
Les vår vurdering av:
Peugeot 308 Hdi
BMW 118d Efficent Dynamics
Volkwagen Golf Bluemotion
Ford Focus ECOnetics