BMW 118d:
Foto: Stein Pettersen
BMW 118d:
Foto: Stein Pettersen
BMW 118d:
Foto: Stein Pettersen
BMW 118d:
Foto: Stein Pettersen
BMW 118d:
Foto: Stein Pettersen

BMW 118d: Kjøreglede med miljøprofil

Det var flere av testsjåførene som, etter en titt på kartet for den neste etappen, forsøkte lyve på seg at det var deres tur til å kjøre BMWen.

Publisert Sist oppdatert

Denne bilen gir rett og slett svært liten følelse av å kjøre en eco-bil. Rattet er tykt og sportslig og styrefølelsen er helt fantastisk.

Sittestillingen er svært god og kjøreegenskapene står godt i stil.

Start/stopp-funksjonen slår inn raskt når du blir stående og displayet guider deg til å velge det gunstigste gearet.

Om man skal finne frem til negative ting på BMWen er det kanskje litt vindsus rundt vinduene og det faktum at det nok kan være vanskelig å leve opp til de lovede forbrukstallene fordi bilen på alle måter inviterer til å kjøre langt mer sportslig enn det som må regnes som økonomisk.

Bilen er også den klart dyreste av bilene i testen – ikke minst fordi ekstrautstyret beløper seg til over 100.000 kroner.

Testforbruket endte med et snitt på 0,510 liter pr mil – noe som var en gledelig overraskelse.

Les vår vurdering av:
Peugeot 308 Hdi

BMW 118d Efficent Dynamics

Volkwagen Golf Bluemotion
Ford Focus ECOnetics

Toyota Prius

Les vår konklusjon her

Tilbake til hovedsaken

Powered by Labrador CMS