-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Skaderådgiver og bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
MyCar:
Bilselger
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Peugeot 308: Referansen
Peugeot har med sine HDi-motorer vist seg å være et merke med relativt lavt forbruk blant hverdagsbilene.
Den som følger med på tv-reklamen har muligens sett en film som utroper Peugeot til verdensrekordholder i lavt forbruk.
Under testing i Australia skal den ha kjørt 2020 kilometer på en tank diesel, noe som gir et snittforbruk på 0,33 liter per mil.
Vi må fastslå at vår del av Norge nok var mer kupert – og at vi aldri var i nærheten av å oppnå den type resultater.
Vår 308 er utstyrt med Peugeots EMG-gikasse. Det betyr i praksis en elektronisk styrt manuell kasse som over fire prosent lavere forbruk enn med en tradisjonell femtrinns gearkasse.
Etter anbefaling fra importøren valgte vi å kjøre bilen primært ved å gire den med spakene på rattet. Det gir definitivt best flyt i kjøringen.
På den negative siden bemerkes enkle dørpakninger som gir en litt kjip lyd når du slår igjen døra og et hjuloppheng som ikke henger helt med når det blir presset.
Bilen har lett for å steppe sideveis på dårlig underlag. 308 kommer best til sin rett når man skal spise mange mil på gode veier. Da sitter du med en klar følelse av å kjøre en større bil enn det du faktisk gjør. Våre målinger viste et snittforbruk på 0,530 liter pr mil.
Les vår vurdering av:
Peugeot 308 Hdi
BMW 118d Efficent Dynamics
Volkwagen Golf Bluemotion
Ford Focus ECOnetics