-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ford Focus Econetic: Lille trille
Econetic heter Fords svar på Volkswagens Bluemotion. Men gir det noen effekt?
Skal du kjøre billig er trilling faktisk litt trylling. Det å kjenne hvor lett en bil triller er et bra tegn på om det er mulig å spare drivstoff. Focus er lettkjørt og triller også lett.
Ford er på en god opptur – Focus kommer bra ut på driftsikkerhetstester og selv om de sliter litt med å holde følge med sine tyske konkurrenter når det kommer til kvalitetsfølelsen på interiør.
Litt merkelig er det å legge merke til at jo lenger ned mot gulvet du kommer, og tynnere og billigere føles plasten som er brukt.
Styringen er svært god, som på de fleste Ford-modeller. Sittestillingen og ergonomien er god.
Motoren protesterer ikke selv om du presser den ned mot 900 o/min og bilen oppleves generelt som lettkjørt.
Gearkassen har på samme måte som hos Volkswagen fem trinn, men i motsetning til Golfen kunne vi kanskje ønsket oss en sekstrinnskasse i Focus. Vi mistenker at det kunne gjort at bilen hadde sneket seg enda litt lenger ned i forbruk særlig på motorveikjøring.
Focus stikker imidlertid av med seieren blant dieselbilene med et testforbruk på 0,461 l/mil.
Les vår vurdering av:
Peugeot 308 Hdi
BMW 118d Efficent Dynamics
Volkwagen Golf Bluemotion
Ford Focus ECOnetics