-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Ford Focus Econetic: Lille trille
Econetic heter Fords svar på Volkswagens Bluemotion. Men gir det noen effekt?
Skal du kjøre billig er trilling faktisk litt trylling. Det å kjenne hvor lett en bil triller er et bra tegn på om det er mulig å spare drivstoff. Focus er lettkjørt og triller også lett.
Ford er på en god opptur – Focus kommer bra ut på driftsikkerhetstester og selv om de sliter litt med å holde følge med sine tyske konkurrenter når det kommer til kvalitetsfølelsen på interiør.
Litt merkelig er det å legge merke til at jo lenger ned mot gulvet du kommer, og tynnere og billigere føles plasten som er brukt.
Styringen er svært god, som på de fleste Ford-modeller. Sittestillingen og ergonomien er god.
Motoren protesterer ikke selv om du presser den ned mot 900 o/min og bilen oppleves generelt som lettkjørt.
Gearkassen har på samme måte som hos Volkswagen fem trinn, men i motsetning til Golfen kunne vi kanskje ønsket oss en sekstrinnskasse i Focus. Vi mistenker at det kunne gjort at bilen hadde sneket seg enda litt lenger ned i forbruk særlig på motorveikjøring.
Focus stikker imidlertid av med seieren blant dieselbilene med et testforbruk på 0,461 l/mil.
Les vår vurdering av:
Peugeot 308 Hdi
BMW 118d Efficent Dynamics
Volkwagen Golf Bluemotion
Ford Focus ECOnetics