-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ford Focus Econetic: Lille trille
Econetic heter Fords svar på Volkswagens Bluemotion. Men gir det noen effekt?
Skal du kjøre billig er trilling faktisk litt trylling. Det å kjenne hvor lett en bil triller er et bra tegn på om det er mulig å spare drivstoff. Focus er lettkjørt og triller også lett.
Ford er på en god opptur – Focus kommer bra ut på driftsikkerhetstester og selv om de sliter litt med å holde følge med sine tyske konkurrenter når det kommer til kvalitetsfølelsen på interiør.
Litt merkelig er det å legge merke til at jo lenger ned mot gulvet du kommer, og tynnere og billigere føles plasten som er brukt.
Styringen er svært god, som på de fleste Ford-modeller. Sittestillingen og ergonomien er god.
Motoren protesterer ikke selv om du presser den ned mot 900 o/min og bilen oppleves generelt som lettkjørt.
Gearkassen har på samme måte som hos Volkswagen fem trinn, men i motsetning til Golfen kunne vi kanskje ønsket oss en sekstrinnskasse i Focus. Vi mistenker at det kunne gjort at bilen hadde sneket seg enda litt lenger ned i forbruk særlig på motorveikjøring.
Focus stikker imidlertid av med seieren blant dieselbilene med et testforbruk på 0,461 l/mil.
Les vår vurdering av:
Peugeot 308 Hdi
BMW 118d Efficent Dynamics
Volkwagen Golf Bluemotion
Ford Focus ECOnetics