-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ford Focus Econetic: Lille trille
Econetic heter Fords svar på Volkswagens Bluemotion. Men gir det noen effekt?
Skal du kjøre billig er trilling faktisk litt trylling. Det å kjenne hvor lett en bil triller er et bra tegn på om det er mulig å spare drivstoff. Focus er lettkjørt og triller også lett.
Ford er på en god opptur – Focus kommer bra ut på driftsikkerhetstester og selv om de sliter litt med å holde følge med sine tyske konkurrenter når det kommer til kvalitetsfølelsen på interiør.
Litt merkelig er det å legge merke til at jo lenger ned mot gulvet du kommer, og tynnere og billigere føles plasten som er brukt.
Styringen er svært god, som på de fleste Ford-modeller. Sittestillingen og ergonomien er god.
Motoren protesterer ikke selv om du presser den ned mot 900 o/min og bilen oppleves generelt som lettkjørt.
Gearkassen har på samme måte som hos Volkswagen fem trinn, men i motsetning til Golfen kunne vi kanskje ønsket oss en sekstrinnskasse i Focus. Vi mistenker at det kunne gjort at bilen hadde sneket seg enda litt lenger ned i forbruk særlig på motorveikjøring.
Focus stikker imidlertid av med seieren blant dieselbilene med et testforbruk på 0,461 l/mil.
Les vår vurdering av:
Peugeot 308 Hdi
BMW 118d Efficent Dynamics
Volkwagen Golf Bluemotion
Ford Focus ECOnetics