Inngangspartiet til messeanlegget til Auto Shanghai

Auto Shanghai 2023

Vårens store bilutstilling i Kina

Endelig en stor, internasjonal bilutstilling igjen. Messen arrangeres i Shanghai i perioden 18.-27. april. Vi har samlet nyhetene for deg.

Publisert Sist oppdatert

Messen avvikles for tjuende gang, og den alternerer annet hvert år med Auto China i Beijing. Siden messen for to år siden hadde store begrensninger grunnet pandemien, er det ekstra stor interesse for årets show og man forventer over en million besøkende.

Messeområdet har et areal på 360.000 kvadratmeter fordelt på 13 haller med mer enn tusen utstillere.

Selvsagt domineres messen av lokale utstillere, og mange av disse er ukjente for oss. Men også europeiske, japanske og andre internasjonale aktører er på plass for å presentere sine nyheter til et kjøpesterkt publikum i verdens største bilmarked.

Her får du våre omtaler sortert alfabetisk på merker:

Utvalgte inntrykk fra messen:

Røff pickup fra Maxus
Kjell-Arne Wold er Europa-direktør for det ferske kinesiske luksusmerket HiPhi. I Shanghai kunne han annonsere at de første bilene kommer til Norge før sommeren og at det skal opprettes Showroom i "Oslo-regionen".
RSA-sjef og JAC-importør Frank Dunvold (ytterst til høyre), sammen med Lars Havre og JAC-toppen Yu Yang
FOSSILT: MG viser sin GT-profilerte MG7. Eksosrørene sladrer om at dette ikke er en norgesbil.
Dongfengs premium-undermerke Voyah viser en flerbruksbil i Shanghai.
Voyah viste sin nye el-sedan, Zhuiguang. Det er uvisst om den kommer hit.
TØFFING: Dongfeng M-Hero 917
STASELIG: Statslimousin i klassisk stil fra Røde Fane (Hongqi).
BYD Seagull - el-småbil til 120.000 kroner - i Kina.
BilNorges utsendte i Shanghai
Polestar 4
Xpeng G6
AUTO SHANGHAI 2023
Powered by Labrador CMS